Popularne formy nowoczesnych programów lojalnościowy?

Popularne formy nowoczesnych programów lojalnościowy?

Programy lojalnościowe są wszechstronnym i praktycznym narzędziem marketingowym, z pomocą którego firmy mogą budować grono stałych klientów przywiązanych do marki. Narzędzie to jest stosowane w Polsce od 1999 roku. Na przestrzeni lat pojawiły się nowoczesne programy lojalnościowe, które mogą zaoferować firmom znacznie większe korzyści.

Czym jest program lojalnościowy?

Program lojalnościowy jest rodzajem relacji B2C, czyli biznes dla konsumenta. Firma oferuje swoim klientom realne profity wynikające z realizowania zakupów w tym samym miejscu. Klient może przykładowo otrzymywać punkty, które następnie wymienia na nagrody rzeczowe. Nowoczesne programy lojalnościowe opierają się także na systemie rabatów i premii na każde kolejne zakupy. Warto wspomnieć o systemie Money-Back, w ramach którego klienci mogą otrzymać zwrot części środków przeznaczonych na zakup towarów lub skorzystanie z usług firmy.

Co cechuje nowoczesne programy lojalnościowe?

Podstawą efektywnego programu lojalnościowego jest to, że korzyści uzyskują obie strony relacji, a zatem biznes oraz konsument. Firmy wykorzystują nowoczesne programy lojalnościowe do budowania pozytywnego wizerunku firmy i przywiązania klientów do marki. Z pomocą tego narzędzia marketingowego można zatem budować szersze grono stałych klientów. Z kolei konsumenci otrzymują profity, które sprawiają, że robienie zakupów lub korzystanie z usług tej samej firmy jest bardziej opłacalne w porównaniu z korzystaniem z usług konkurencji.